Британската компания за анализ на данни „Кеймбридж Аналитика“ е изиграла ключова роля в избирането на Доналд Тръмп за президент на САЩ. Това се казва във видеозапис, направен от отстранения от длъжност изпълнителен директор на компанията Александър Никс, съобщава „Ройтерс“.
Никс заявил още, че компанията, в която работел, е използвала всички възможности, включително и такива на ръба на закона, за да насочи американските избиратели към телевизионната и онлайн кампания на Тръмп. Бившият изпълнителен директор на „Кеймбридж Аналитика“ признал, че по време на президентската кампания много често се срещал с настоящия президент на САЩ.
По информация на един от бившите съветници на Тръмп неговият зет Джаред Къшнър е привлякъл „Кеймбридж Аналитика“ в кампанията. Услугите на компанията са били одобрени и от Стив Банън, който дал зелена светлина да бъдат платени 1 милион долара, за да бъдат анализирани данни за кампанията на Тръмп, включително и такива от профили във „Фейсбук“.
На втория ден след публикуването на разследването акциите на „Фейсбук“ спаднаха с нови 2,5%. Така общите загуби на компанията надминаха 60 милиона долара само за два дни.
Основателят на социалната Мрежа Марк Зукърбърк също ще бъде разпитан във връзка със случая. За това призова американският сенатор Даян Файнстийн. Членовете на Демократическата партия възнамеряват да разпитат и говорителя на „Кеймбридж Аналитика“ Кристофър Уайл.