транспорт

Автобусните превозвачи са готови за протестни действия срещу системата „Бонус-малус“. В момента структурите в страната обсъждат как и кога ще се проведе протестната акция.

Транспортният бранш е категорично против поредната поправка на системата „Бонус-малус“, обявена вчера на дискусия в столицата. Българското обединение на шофьорите, Съюзът на преподавателите по авто- и мотоподготовка, Браншовият съюз за стопанска инициатива в транспорта, Камарата на автомобилните превозвачи и граждани на пресконференция обвиниха Комисията за финансов надзор /КФН/, че на дискусията не са били чути и не са имали възможност да зададат въпросите съм към консултанта на проекта „Ърнст енд Янг“.

„Тази система е тотално отхвърлена в Европа и не трябва да се въвежда в България. Ако тази остане в този вид, предложен от КФН, ще излезем на протест“, категорична е Магдалена Милтенова от Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта и представител на Националното сдружение на автобусните превозвачи.

За протеста е получила подкрепа от автомобилни инструктори и превозвачи.

Автобусният бранш е недоволен от идеята автобусите да бъдат обвързани с нарушенията на водачите.

„Това е поредният абсурд на държавата, с който се опитва да превъзпита некоректните шофьори“, коментира Милтенова.

Според нея поредната недомислица е шофьорите на общинските училищни автобуси да не носят отговорност, тъй като не попадат в обхвата на системата „Бонус – малус“.

Сдруженията недоумяват защо не е направено обществено обсъждане за системата по предложенията на консултанта. Бранша се опасява, че сега ще се наложи хвърляне на огромни пари за комисионна по проект, който е неприложим в България.

Според експерта по пътна безопасност Алекси Стратиев идеята на системата е не да се намали пътнотранспортният травматизъм и инциденти, а да се повиши финансовото благополучие на застрахователите. Той посочи като пример, че в основата на системата „Бонус-малус“ са залегнали практиките в 7 европейски страни, сред които и Румъния и Холандия, където ПТП по статистика са три пъти по-малко.

„Странно е, че в нито една от тези страни, никъде не е включено предложението за „малус“ рестрикции“, отбеляза Стратиев.

Председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов разкри, че преди седмица е привикан заедно с негови колеги в КФН да си дадат мнението кой е „за“ и кой „против“ тази система. Въпреки че са казали категоричното си мнение против текстовете, на дискусията вчера препоръката им отново не е взета под внимание.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук