Това богатство, от което в момента софиянци не се възползват, трябва да бъде върнато на хората. Това каза в интервю СПЕЦИАЛНО ЗА ДЕБАТИ.БГ кандидатът за кмет на София от гражданската инициатива „Спаси София” Борис Бонев.

„Ужасяващата, откъм договорни отношения, приватизация, която се е случила на „Въжени линии” ЕАД (включително със знанието на сегашния кмет Йорданка Фандъкова, която е била член на комисията, която избира приватизатор) доведе до там, че лифтовете, съоръженията в планината са изцяло занемарени, дори са спрени култови лифтове. След като повече от 10 години състоянието на Витоша не само не се подобрява, но прогресивно се влошава, очевидно не можем да очакваме, че с този приватизатор можем да свършим каквато и да е работа”, каза Бонев.

По думите му единственият изход е съоръженията да бъдат обявени за опасни и да бъде издадено предписание от РДНСК за тяхното незабавно премахване.

„Хубавото е, че при сключването на приватизационния договор „Витоша Ски” става собственик само на съоръженията, а не на земята под тях. Това означава, че ако веднъж премахнем тези съоръжения,  ние се освобождаваме от този приватизатор. Тогава Столичната община, аз възнамерявам  да направя работна група с природен парк „Витоша” и да обсъдим какво искаме да постигнем с тази планина”, добави кандидатът за кмет на София.

И допълни:

„За мен лично това е планина, в която трябва да има целогодишен туризъм, а да е малък удобен, уютен курорт, на който млади и стари туристи да могат да се забавляват и да си прекарват добре. Много е важно да се възстанови Княжеският лифт, изключително е важно да се осигури достъп до планината чрез градски транспорт и лифтове, а не с автомобили. Важно е да се инвестира в инфраструктурата на планината – всеки, който се е качвал на Витоша вижда, че маркировката не се поддържа, пътеките са в ужасно състояние, да не говорим за пътищата, които водят нагоре.”

Цялото интервю с кандидата за кмет на София от „Спаси София” Борис Бонев може да прочетете по-късно в рубрика ИНТЕРВЮ на ДЕБАТИ.БГ

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!