Необходимо е да има рестриктивни политики за по-старите автомобили в София, например, да не могат да влизат в центъра на града. Това стана ясно от думите на еколога Борислав Сандов в интервю СПЕЦИАЛНО ЗА ДЕБАТИ.БГ.

„Това е една от по-крутите мерки. Те не са популярни в популистка държава като нашата, защото наистина не се прилагат адекватните политики в полза на обществото, а онези, които биват харесвани от определени кръгове. Това е една мярка, която може да се приложи за София, но цената за нея ще е висока”, каза Сандов.

И добави:

„Освен това е важно да имаме предвид не само възрастта на автомобила, но и неговият евро стандарт и колко време се използва. Затова политиката, която в момента СО предприема, не е адекватна. Тя, например, облага с по-ниски данъци един тежкотоварен автомобил, който цапа много повече, спрямо един лек автомобил, който е с висок стандарт, но е по-стар. В този смисъл, трябва да има рестриктивни политики, както по отношение влизане в центъра, така и по отношение на ползването, в определени дни от годината, на автомобили, които са с определено ниво на замърсяване, които са над новите норми.”

Сандов каза, че има три основни причини за мръсния въздух в столицата – лошата инфраструктура, трафикът и отоплението на твърдо гориво. Според него е необходима сериозна реформа в столичния градски транспорт, тъй като в момента той е неудобен за използване от гражданите.

„Има големи райони на града, особено под Витоша, които са отдалечени и почти в невъзможност да използват градски транспорт. Ако има такъв, той е на твърде големи интервали и особено през зимния период, когато е студено, има валежи, на практика хората не могат да го ползват. Така че, проблемът е в самия градски транспорт. Аз мисля, че отдавна е време за сериозни реформи в това отношение, особено като се има предвид, че цената на билета е достатъчно висока, че да могат да се позволяват инвестиции, прокарване на нови линии, съвременни автобуси”.

Борислав Сандов каза още, че градският транспорт трябва да е удобен, комфортен, надежден и на достатъчно кратки интервали, за да могат хората да предпочетат него пред личния си автомобил.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!