Бъ

Представители на малки транспортни фирми предупреждават за възможни фалити заради липсата на отношение към проблемите в транспортния бранш от страна на държавата,

както и постоянно увеличаващите се цени на горивата.

След влизането в сила на дерогацията за руските горива браншът е имал очаквания за по-добра работна среда, които не са се сбъднали, става ясно от репортаж на БНР.

Очаквахме по-добри маржове на печалбата. Нашите маржове, нашата печалба отиват някъде другаде. Работим на ръба на оцеляването“, така очертава картината Владимир Майсторов, председател на УС на сдружение „Аз имам камион“.

„Силно се надявахме тази дерогация да работи в наша полза, но това не се случи“, категоричен е той.

„Тази дерогация я слушаме по новините, постоянно се говори за някакви милиарди, но ние не ги усещаме. Ако тази дерогация не заработи както трябва, няма смисъл само да се говори, че я има“, категоричен е Майсторов.

По думите му или на колонката на бензиностанцията трябва всеки, който зарежда, да усети ефекта от дерогацията, или „някой прави пари и използва тази дума„.

В момента цената на литър дизел е около 2.80 – 2.90 лева.

Майсторов не може да прогнозира дали без дерогацията тази цена ще се покачи и признава, че с или без дерогация е крайно необходимо цената на транспортните услуги да се вдигне.

Според Майсторов, транспортните услуги трябва да поскъпнат с между 10 и 20%.

„Цените в транспорта са до крайна степен изпилени. Ние возим на цената на такси, а разходите ни са в пъти по-големи“, обясни той.

Владимир Майсторов обръща внимание и на още един факт – всеки потребител на гориво плаща по лев за литър под формата на акциз.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук