Мениджъри на Фейсбук и Туитър признаха пред Американския сенат, че не са били подготвени за дезинформационната кампания на Русия по време на президентските избори в САЩ през 2016 година, съобщават от ДПА.

„Бяхме твърде бавни при отчитането на проблема и отстраняването му. Вината е наша. Тази намеса беше напълно недопустима. Тя беше посегателство върху ценностите на нашите компании и страната, която обичаме”, посочи изпълнителният директор на Фейсбук Шерил Сандбърг.

„Оказахме се неподготвени за огромния мащаб на проблемите, с които се сблъскахме”, коментира шефът на Туитър Джак Дорси

Сенаторите се изказаха критично за реакцията и на най-голямата търсачка „Гугъл”. Те изразиха загриженост от споделянето на лични данни и злоупотребите с платформата за подбуждането на насилие.

Американските политици заявиха, че не са съгласни рекламите в социалните медии да се използват като канал за налагане на чуждо влияние, докато компаниите печелят от това.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!