„Формула 1“ ще промени точковата система през този сезон, като въведе бонус точка за пилота, направил най-бърза обиколка на пистата. Информиран източник за промяната заявил пред „Ройтерс“, че резултатът от електронното гласуване на Комисията на „Формула 1“ се очаквал в понеделник, като промяната ще бъде въведена в правилника навреме за старта на най-престижната автомобилна надпревара в Мелбърн на 17 март.
Промяната вече бе одобрена от Спортния съвет на Международната автомобилна федерация, въпреки че не бе спомената в изявление сред решенията, взети в четвъртък. Финалното одобрение се очаква да бъде формалност. Допълнителната точка ще бъде налична, само ако пилотът, направил най-бързата обиколка, финишира сред първите 10 в крайното класиране на състезание.
Правилото за бонус точка не е изцяло новост за „Формула 1“, след като бе въведено в първото десетилетие на Световния шампионат по автомобилизъм през 1950-59. Това направи и разликата през 1958 година, когато Майк Хоуторн спечели титлата с „Ферари“, превръщайки се в първият шампион на Великобритания. Британецът триумфира в само едно състезание в сравнение със сънародника си Стърлинг Мос, който завоюва четири, но направи пет най-бързи обиколки, а Мос три.
Само шестте най-добри резултата от сезона имаха значение за точковата система на даден пилот и само първите пет пилоти завършиха с точки. Без точките от най-бързите обиколки, двойката щеше да има по 38 точки, но четири от тези на Хоуторн бяха в състезания, които имаха значение.
Друг известен случай е този, в който Мос помолил стюардите да върнат обратно дисквалифицирания му съперник на втората позиция в „Гран При“ на Португалия – спортен жест, който му коства световната титла, но такъв, за който той никога не съжалява в последствие.
В съвременни времена бразилецът Фелипе Маса щеше да стане шампион през с „Ферари“ през 2008 вместо Люис Хамилтън с „Макларън“ по най-бързи обиколки. Само точка ги раздели в крайното класиране след интригуващ финал в Бразилия, но Маса имаше три най-бързи обиколки в сравнение с едната на Хамилтън, въпреки че стратегията щеше да е без съмнение по-различна, ако правилото за бонус точка съществуваше още тогава.