Диалогът ми с изпълнителната власт е труден и то е поради безконтролното управление и безнаказаната корупция. Това каза пред журналисти в Асеновград президентът Румен Радев.

Той добави, че има важни теми, по които „съгласието е наложително”. Като пример, Радев посочи привличането на стратегически инвеститор в областта на автомобилостроенето.

„Специално за завода на „Фолксваген“ аз поканих германския президент, имах много ползотворни разговори с него и с водената от него делегация”, подчерта държавният глава.

И добави:

„Изрично по мое настояване посетихме водещо немско предприятие в района на Пловдив, за да може чрез немските медии да стигне до широката немска общественост посланието, че нашият модел на икономическо сътрудничество е успешен, че България е надеждна и перспективна дестинация“.

В събота премиерът Бойко Борисов участва в церемонията по откриване на нова производствена база към завода за производство на заключващи и оперативни системи за автомобилната индустрия на германската фирма „ВИТТЕ Аутомотив“ в Русе.

„Трудно се взимат решения за инвестиции по света. Радваме се, че в България откриваме два завода за един ден”, заяви Борисов.

И добави:

„Германската автомобилна индустрия започва да се ориентира към България, на практика детайлите се произвеждат у нас, отбеляза още премиерът Бойко Борисов и подчерта добрата комбинация от българската работоспособност и квалификация и немското качество. Инвестиции се правят, ако има стабилност и умни хора на всяко ниво от работните места”.

Премиерът Борисов изтъкна, че активно се работи и по инфраструктурата в страната.

По неофициална информация „Фолксваген“ вече са избрали България за своя нов завод, който ще бъде построен край Пловдив.

В края на миналата година „Фолксваген“ обяви, че търси място за нов свой завод в Източна Европа, който да започне работа през 2022 г.

В първоначалната листа освен България и Турция бяха още Сърбия и Северна Македония, както и други страни от региона.

Инвестицията в новото предприятие се оценява на 1.4 млрд. евро. В бъдещия завод се очаква да работят около 5000 специалисти – инженери и работници.

Заводът ще е от т.нар. multi-brand тип – ще произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата, включваща Volkswagen, Audi, Skoda, SЕАТ и други.

Първоначално идеята е в него да се сглобяват два модела – Skoda Karoq и SEAT Ateca, като бъде преместено сегашното им производство от завода на Skoda в Квасини, Чехия. Капацитетът на новата мощност ще е 1000 коли на ден, което означава около 360 000 автомобила годишно.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!