За да разберем какво прави една реклама страхотна, първо трябва да знаем как се дефинира една реклама. Има много видове реклами. Всички те се разпространяват в различни среди, по различни канали и имат различни цели. Хората могат да рекламират навсякъде, а най-добрият тип реклама днес може да не е най-добрият тип утре.
Видове реклами
Четири са основните видове реклами използвани през последните няколко века.
1. Печатна реклама
Според Infolinks, първата печатна реклама е пусната в Англия през 1472 година. От тогава, този тип реклама постепенно стана достъпна във вестници, списания, брошури, билбордове, флаери и подобни преносими методи за доставяне на посланието на марката до нейния идеален краен потребител.
При този рекламен метод рекламодателят плаща на издател, за да постави своята реклама в определена публикация.
2. Радио реклама
Радиорекламата датира от 1920 г., когато в Съединените щати са пуснати първите комерсиални радиостанции. Днес радиото все още е подходяща маркетингова и рекламна платформа за разширяване на обхвата на спонсорирано събитие или нов продукт.
При този рекламен метод рекламодателят плаща на радиостанцията, за да пусне рекламата им по време на определени паузи между музика или радио предаване.
3. Телевизионна реклама
Телевизионните реклами възникват през 40-те години на миналия век с популяризиране на практични предмети за бита и политически кампании. Рекламодателите вече могат да използват телевизията за рекламиране на храна, играчки, магазини, бизнес услуги и много други – както по местните телевизионни канали, така и в националните телевизионни мрежи.
При този рекламен метод рекламодателят плаща на регионалната или националната телевизионна мрежа, за да покаже рекламата си по време на определени паузи в редовната програма на мрежата.
4. Интернет реклама
Интернет рекламата се вкоренява в средата на 90-те години на миналия век с пускането на рекламни „банери“ за различни телекомуникационни компании. Тези реклами се поставят на заготовки на уеб страници.
При този рекламен метод рекламодателят плаща на собственика на уебсайта да постави рекламата си в специално обособени пространства, които са периферни на съдържанието на уебсайта. Интернет рекламата включва видео, маркетинг в търсачките, спонсорирани публикации в социалните медии и много др.
Посочените видове реклами са се развили драстично във времето. Това, което някога са били едноизмерни послания, сега съдържат умни, забавни и дълбоки замисли, които правят рекламите запомнящи се години след първото им пускане.
Кои са 10-те от най-добрите реклами на всички времена и какви уроци можем да научим от тях четете ТУК.
Материалът е публикуван в популярния сайт blog.hubspot.com.