Отказът на достъп до концерт, промяна на датата или отлагане на събитието са едни от най-нежеланите новини за ценителите на музиката и несъмнено носят отрицателни емоции. Същото важи и по отношение на всяка друга очаквана културна или спортна проява.

„Не са много чести такива случаи, но всеки един е достатъчно неприятен за човека, който е попаднал в него, защото или е бил лишен от удоволствието да посети мероприятието или е имал и затруднение да получи обратно парите си за нещо, което не се е състояло”, разказва председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

До подобни ситуации могат да доведат ред причини, включително и обективни обстоятелства. Затова е добре да знаем откъде да закупим билетите, както и какви са правата ни и как да ги реализираме, ако все пак се стигне до някакви препятствия или нерегламентирани промени.

Билетите – задължително от организатора или оторизиран негов представител

Най-сигурната гаранция, че ще закупим легитимен билет е да се обърнем към организатора на мероприятието или към негов официален търговски представител. „Това дава по-лесни възможности впоследствие да се търсят обратно парите, ако събитието не се състои или по някаква друга причина”, обяснява председателят на КЗП в България и съветва този момент да не се пренебрегва.

Пазарът „на черно”

Свързан е с редица рискове. Може изобщо да не бъдем допуснати, ако билетите са поименни и на входа се използват съвременни системи за контрол на достъпа. Ако пък възникнат обстоятелства, при които поначало имаме право да изискваме възстановяване на парите, няма да има към кого да отправим тази претенция.

„Давам си сметка, че има случаи, в които хората няма да могат да посетят събитието и искат съвсем коректно да помогнат на някой друг, който има желание, но не може да си купи билет. На този „вторичен пазар” също така нерядко се стига и до опити да се пласират фалшиви билети. В тези случаи практически ние няма да имаме право на нищо”, добавя Маргаритов.

Губи ли билетът валидност при напускане на залата?!

Да сме на дадено събитие, което решим да напуснем временно, а впоследствие да ни бъде отказан достъп отново –  такова нещо не може да се случва, категоричен е шефът на КЗП. „Пазите си билета и можете да се върнете колкото пъти искате, съответно и толкова пъти да излезете. Такъв конкретен случай имахме, по него сме се произнесли. Ако възникне нещо подобно, потребителите нека знаят, че те имат това право”, допълва той.

При промени от организатора или участника получаваме парите си обратно

„Поради причини, свързани с организатора или участника, могат да възникнат обстоятелства, при които се премества дадено събитие. Но пък тогава е възможно самият потребител да не е в състояние да го посети, защото има друг ангажимент. В този случай, както и при отмяна на събитието или промени в програмата той определено има право да изиска да му бъдат върнати парите, информира Маргаритов и потвърждава, че комисията има произнасяния и по подобни случаи.

Възстановяване на парите за билет

При възникване на някое от посочените по-горе обстоятелства имаме право да поискаме да ни бъдат върнати заплатените за билетите суми. За целта трябва да се обърнем към търговеца, от който сме ги закупили – организатора или съответния негов оторизиран представител. Ако сме заплатили по банков път – към банката.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук