Кръвта на 25-годишна жена от Ню Йорк посиня след употребата на препарат срещу зъбобол.

Жената купила от местна аптека обезболяващо средство, съдържащо бензокаин. В стремежа си да потуши болката, тя изпила цялата опаковка преди сън.

На сутринта се почувствала отпаднала и потърсила медицинска помощ.

Когато взели кръв от пациентката за изследване, медиците били шокирани кръвта била тъмносиня на цвят. Кожата и ноктите на жената също били със син оттенък.

 

Тестът показал, че нивото на кислород в кръвта е едва 67 % при норма от 95-100%. Ако не бъдат предприети спешни мерки, толкова ниски показатели може да доведат до смърт или необратими увреждания на мозъка.

 

Лекарите поставили диагноза „метхемоглобинемия”, причина за която станало прекалено голямото количество обезболяващи с бензокаин.

Пациентката в момента се лекува и се чувства по-добре.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!