Снимка: Дебати. БГ/ Фрагмент от уникалната мозайка в Базиликата

Само за месец търсенията за начини да се достигне до Епископсаката базилика в Пловдив бележи рекордни туристически посещения, въпреки ограниченията заради пандемията. Само за последния месец тя е потърсена в Google maps около 170 хиляди пъти. Това коментира Диана Трифонова, програмен експерт „Благоприятна бизнес среда“ във Фондация „Америка за България“ специално за ДЕБАТИ.БГ.

Тази статистика е един от най-точните индикатори, които недвусмислено доказват големия интерес към един от най-новите и модерни музейни комплекси у нас.

Когато си част от процеса, може би в много по-голяма степен, както и различните компании, с които работим, бяхме склонни да критикуваме себе си за различните етапи и детайли. Но след отварянето на обекта, обратната връзка, която се получава от посетителите много ни радва. ПОКАЗВА ни, че може би сме взели правилните решения за голямата част от нещата, които се виждат тук, КОМЕНТИРА ТЯ.

Обектът беше официално отворен за посетители този април, но въпреки пречките с пандемията от коронавирус, за това кратко време той стана един от най-посещаваните в града.

екипът, който е на място споделя, че има много групи. Мислейки за концепцията на цялото пространство, опитахме да го направим интересно и вълнуващо за малки и големи. Радваме се, че сме успели, допълва Трифонова.

По думите й едно едно от най-уникалните черти на Епископската базилика са многото пластове история. „Векове, които са трупани един върху друг“ в продължение на 12 века. От храм от 1-ви век, през самата базилика и средновековни къщи, както и некропол.

Коя е била най-трудната част в процеса на реставрация и консервация, който продължава над 6 години; има ли подобни музеи в Европа; кой трябва да го стопанисва и защо фондация „Америка за България“ решава да подкрепи точно този обект – четете утре в цялото интервю на ДЕБАТИ.БГ. 

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!