нова метро линия

Само преди месец, с тържества и пиршества, бе пусната в експлоатация третата метро линия в София. На официалното откриване в края на август, строители, проектанти и официални лица срязаха лентата на дългоочакваното продължение на метрото.

Откриване на метрото
на снимката: На 26 август столичният кмет Йорданка Фандъкова откри новият лъч на метрото

Всъщност пуснат бе само първият участък с дължина от 7,8 км., включващ 8 метростанции – от Красно село до Хаджи Димитър.

Изграждането на трасето започна преди 4 години и струва 398 млн. лева, от които 80% са от евросредства, а останалите – от Столичната община.

Но четири седмици след празненствата, на софиянци им се прирева. Част от станциите по новата линия протекоха. В допълнение, нерядко вратите на пероните и тези на влакчетата не са една срещу друга, което затруднява качването и слизането. Има и случаи, когато не се отварят в синхрон.

За всичко това сигнализират потребители, които използват метрото (и вероятно не ходят на протестите).

Но вместо от „Метрополитен” да си посипят главата с пепел и да признаят, че „е хубаво, но не е готово”, те решиха да обяснят, че е човещинка да има дефекти. Особено в съоръжение, в което пътуват 60 000 души дневно…

Директорът на „Метрополитен” Стоян Братоев коментира, че станциите все още били в тестов период.

„Не може да няма забележки. Вече имаме 43 метростанции, 48 км метро, 52 влака, две депа. Безопасността е 100% гарантирана“, каза още Братоев.

И обеща, че до една седмица ще го оправят. Според него течовете са заради подземни води, но са рядкост и не са опасни.

Въпросът обаче е наистина ли е нормално да се появяват течове в метрото? И то не е за първи път. Всяка зима метростанциите протичат, при някой по-проливен дъжд – се наводняват.

нова метро линия

Дотолкова ли сме свикнали с некачественото изпълнение на всички проекти, че трябва да считаме за нормално да има проблеми в едно съоръжение, което само по себе си не е от най-безопасните. Все едно операторът на някое виенско колело да каже „ами нормално е някоя кабинка да се откачи”. Не, не е нормално.

Не е нормално и да се ремонтира едно и също нещо по 16 пъти (като „Графа”, като АМ „Хемус” и като „Тракия”).

„Лудост е да правиш едно и също нещо отново и отново, и да очакваш различни резултати…”. Цитатът е от Айнщайн.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!