Николина Ангелкова
на снимката: министърът на туризма Николина Ангелкова

България стартира кампания за популяризиране на винения и кулинарния туризъм. Съвместният проект е на Министерството на туризма и Министерството на земеделието. Целта на „Сподели България“ е утвърждаване на страната като дестинация за четири сезона. Идеята е да бъдат разработени и популяризирани 12 нови туристически дестинации за винен и кулинарен туризъм в България. Те ще показват уникалните места в страната с харaктeрните вина и храни за всеки регион – от Банската капама до сладкото от рози в Казанлъшкия край.

Новината обяви министърът на туризма Николина Ангелкова, която заедно със земеделския министър Румен Порожанов официално представиха дестинациите пред туристическия и земеделския бранш. В презентацията участваха също зам.-министърът на туризма Ирена Георгиева и Красимир Коев, изпълнителен директор на Изпълнителна агенция по лозята и виното.

„При разработване на проекта избрахме винено-кулинарните дестинации да са 12, като бройката не е самоцелна – те са толкова, колкото са месеците в годината“, посочи Ангелкова. Тя уточни, че те включват както традиционните винени напитки и характерната кухня за региона, така и близо 50 общини и около 100 туристически обекта. Министърът коментира още, че е важно виното и кулинарията да бъдат включени в туристическия продукт на страната, защото са част от цялостното преживяване на туристите.

„12-те винено-кулинарни дестинации, които представяме днес, не са окончателни. Те са базата, върху която да дискутираме до завършване на окончателния проект“, съобщи още Ангелкова. Информацията ще бъде качена на официалния сайт на Министерството на туризма. Така всеки, който желае, ще може да се запознае с обесктите, да изпрати мнение или предложения в рамките на периода за обсъждането им.

Следващият етап на проекта ще е обсъждането на дестинациите с бранша. Подготвят се шест кръгли маси в страната, на които местата да бъдат представени детайлно пред местния бизнес, организациите и общините. „Очакваме така да получим подробните становища на бизнеса и да допълним и надградим разработените от нас предложения“, посочи министър Ангелкова.

Тя допълни още, че се предвижда окончателните винено-кулинарни дестинации да бъдат обявени в средата на 2018. След това те ще бъдат дигитализирани и качени на сайта на ведомството. „Имаме идея в бъдеще да бъдат включени и в платформата „Аз обичам България“ (I love Bulgaria), която беше създадена миналата година и рекламира 100 национални туристически обекта“, заяви министърът.

Инициативата „Сподели България“ може да бъде в помощ на развитието и популяризирането на така наречения бавен туризъм, каза Ангелкова. И поясни, че неговата концепция е свързана именно със запазване на традициите и културата, като се набляга на местната храна и на регионалните обичаи. По думите й те биха помогнали на туристите да се информират за характерните вина и храни в дадените райони.

„Давайки възможност на общините да популяризират новите винено-кулинарни дестинации, очакваме повече туристи да се насочат и към вътрешността на страната. Това ще допринесе за утвърждаване на България като дестинация за четири сезона и ще окаже положително влияние върху развитието на редица общини не само за туризма им, но и за икономиката на страната“, заяви министърът.

Винено-кулинарните дестинации ще са много важни и за българските производители, каза Румен Порожанов, министър на земеделието, храните и горите. Той коментира, че имаме уникални родни вина, които така ще стигнат до повече потребители, включително чужденци. И добави, че у нас има хилядолетни традиции във винопроизводството и то се развива като модерен отрасъл, като са изградени значителен брой винарни и дегустационни центрове в близост до туристическите забележителности. Това е предпоставка за пакетиране в общ продукт. Министър Порожанов съобщи още, че България има регистрирани на европейско ниво 54 вина със защитени наименования, което е 8-о място в ЕС по продукти със защитени наименования, това говори за конкурентоспособност и достъп до нови пазари.
На събитието бе и делегация от китайския регион Шанси, които са в България за среща с български туристически компании.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук