@singlemomattorneyDisgusted with everything else that has come to light since the release of their campaign #cancelbalenciaga #momsoftiktok #balenciaga♬ Spooky, quiet, scary atmosphere piano songs – Skittlegirl Sound
Малко след Деня на благодарността, който тази година се празнуваше на 24 ноември, 3,6 милиона души наблюдаваха как Джана Авалос разрязва кожената си чанта Balenciaga на стойност 1500 долара в Tik-Tok, пише изданието „Insider“, като увод на разказа си за един скандал, който разбуни духовете в американското общество през последната седмица.
Видеото на Авалос беше личен протест срещу испанската луксозна марка – любима на знаменитости като Ким Кардашиян и Джулия Фокс – която беше обвинена в сексуализиране на малки деца в неотдавнашна празнична рекламна кампания. Този протест беше последван от още множество хора, които се обявиха срещу марката.
Причината за недоволството е последната кампания на марката. На кадрите от нея се две млади момичета – на практика деца, държат плюшени мечета, облечени в дрехи със сексуален контекст.
В петък Демна Гвасалиа, моден дизайнер и главен креативен директор на Balenciaga, направи изявление в Инстаграм за рекламите, които предизвикаха огромен отзвук в интернет.
В онлайн съобщението Демна написа: „Искам лично да се извиня за неправилния артистичен избор на концепция за кампанията за подаръци с деца и поемам своята отговорност“.
„Беше неподходящо децата да рекламират предмети, които нямат нищо общо с тях“.
„Колкото и да ми се иска понякога да провокирам мисъл чрез работата си, НИКОГА не бих имала намерение да го правя с такава ужасна тема като насилието над деца, което осъждам. Точка“.
Модният дизайнер добави, че ще се ангажира с организации за защита на децата, за да научи как да „допринесе и помогне по тази ужасна тема“.
„Извинявам се на всички, които са били обидени от визуализацията. Balenciaga гарантира, че ще бъдат взети адекватни мерки не само за избягване на подобни грешки в бъдеще, но и за поемане на отговорност за защита на детското благосъстояние по всички възможни начини“, написа той.
Какво се случи преди извинението?
Някои смятат Balenciaga за една от „най-горещите марки в света“, а луксозните ѝ стоки са любими на звезди и влиятелни личности, пише BBC.
Но снимки от две от последните ѝ кампании предизвикаха гнева на хората.
Първата беше серия от снимки, показващи деца модели, позиращи с чанти с плюшени мечета на компанията.
Тези аксесоари, вдъхновени от плюшени мечета, изглеждат като меки играчки – но изглеждат облечени в кожени колани и други предмети, свързани със сексуални фетиши.
Balenciaga започна да публикува снимките в социалните си мрежи на 16 ноември.
Те започнаха да се разпространяват бързо, особено в САЩ сред потребителите, които се противопоставят на това, което смятат за „прекомерно сексуализиране“ на малки деца, като малко по-късно Balenciaga изтри всички изображения.
След това някои десни американски медийни канали разпространиха историята и обвиниха модната къща, че „одобрява детска порнография“.
Още любопитни новини – четете тук.