Volkswagen става първият чуждестранен автомобилен производител, който отговаря на изискванията за кредит за електрически превозни средства в САЩ. Моделът ID.4 на базирания в Германия автомобилен гигант може да помогне за облекчаване на трансатлантическото напрежения относно протекционистките аспекти на стимулите за чиста енергия на администрацията на Байдън.
Volkswagen стана първата марка извън САЩ, която има електрическо превозно средство, отговарящо на условията за новия данъчен кредит за автомобили и камиони, които не използват изкопаеми горива, съобщи Министерството на финансите в сряда.
Новината дойде два дни след като администрацията на Байдън разкри списък с квалифицирани модели превозни средства, който се състои изцяло от базирани в САЩ марки като Ford, General Motors и Tesla.
Това може да облекчи част от трансатлантическото търговско напрежение, което цари от миналото лято заради протекционистичните аспекти на стимулите на Съединените щати за чиста енергия.
Списъкът може да се разшири, ако други автомобилни производители, изключени от данъчното облекчение, намерят начини да изпълнят изискванията на САЩ за допустимост. Те включват конкретни проценти от критичните части или минерали на батериите да идват от Съединените щати или близък търговски партньор. BMW, Volvo, Hyundai и Nissan бяха сред компаниите, чиито превозни средства не успяха да бъдат одобрени.
Представители на Volkswagen казаха в понеделник, че очакват ID.4 да се класира за пълния федерален данъчен кредит от $7500, но компанията все още чака правилната документация, която да представи на Министерството на финансите.
ID.4 се произвежда във фабрика в Чатануга, Тенеси. Производството започна през октомври – два месеца след като законът за климата на президента Джо Байдън, добави нови изисквания за вътрешни доставки към данъчния кредит за EV.
Всички останали 14 налични EV модела, които отговарят на условията за данъчен кредит, са Tesla или от голямата тройка в Детройт – Ford, GM или Stellantis. Някои от тези електромобили, произведени в САЩ, отговарят на условията за пълния кредит от $7500, докато други отговарят на изискванията за половин кредит от $3750.
Промените на ИРА в данъчния кредит разгневиха съюзниците на САЩ, особено в Европа, където правителствени служители възразиха срещу изключването на техните автомобилни марки от данъчния стимул.
Текстът е публикуван в „Политико“. Преводът и заглавието са на ДЕБАТИ.БГ.
Още любопитни новини – четете тук