Виктор Орбан
на снимката: премиерът на Унгария Виктор Орбан

Редактор на унгарски вестник беше уволнен в сряда заради публикуването на снимка на семейството на премиера Виктор Орбан.

Петер Рожа, редактор на клонящия вляво седмичник „168 Ora“, беше уволнен, тъй като снимката „премина границата на добрия вкус“, като включва малки деца, каза собственикът на вестника пред уебсайта Media1.

Снимката, на която 57-годишният премиер позира у дома със съпругата си и пет деца, чиято възраст варира от 16 до 31 години, е получена от официалния уебсайт на Орбан.

Но Пал Милкович, директор на собственика и издателя на вестника, заяви пред Media1.hu, че снимката буди етична тревога.

Той допълни, че освен това кадърът не е свързан пряко с предмета на статията, критичен анализ на държавната политика за стимулиране на ражданията и преодоляване на демографския спад.

„Независимо от политическите роли, които играят техните родители, децата трябва да бъдат защитени и да не бъдат използвани за целите на политически послания или да ги превръщат в обекти на омраза“, каза Милкович.

Милкович също отрече, че този ход се дължи на политически натиск, като каза, че „би направил същото в случай на всяко друго политическо семейство“.

Този ход предизвика нови опасения сред критиците на Орбан. Те казват, че независимите медии в страната се сблъскват с безпрецедентен политически натиск след неотдавнашните сътресения във водещия новинарски сайт Index.hu.

Около 80 журналисти от Index, почти цялата редакция, подадоха оставки през юли, след като техният редактор, който предупреди за нарастващия политически „външен натиск“ върху уебсайта, беше уволнен.

Уебсайтът продължава да работи в по-малък мащаб, докато се опитва да наеме нов персонал.

През последните години повечето независими медии или са прекратили бизнеса си, или са били закупени от правителствени съюзници, получавайки доходоносни потоци от държавна реклама.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!