На снимката: кап. Живко Петров

Директорът на ИА „Морска администрация“ Живко Петров е освободен заради несправянето с кризата със заседналия кораб край Камен бряг, съобщи лично на брифинг транспортният министър Христо Алексиев.

На негово място е назначен Венцислав Иванов, също капитан далечни плавания. Конкретната причина за рокадата е провалът с разтоварването на кораба отпреди 2 дни. Тогава бе пратен кораб с кран, но впоследствие бе изсипано голямо количество азотен тор именно във водата.

Транспортният министър увери, че няма голямо замърсяване на района. Търсят се различни варианти, по които корабът да бъде изваден, включително това да стане и с хеликоптери, като България е във връзка с 3 чуждестранни фирми.

Очаква се да има и още уволнени заради създалата се криза и липсата на своевременна реакция.

„Те имаха одобрена една технология за разтоварване, а на своя глава са решили да преминат към друга. При условие, че ги предупредих, че всяка една технология искам да бъде одобрена от МОСВ, а те това не са го направили. И затова си понасят отговорността“, заяви министър Алексиев.

Транспортният министър видя в ситуацията саботаж към държавата.

„Явно поради предизборна кампания критикуват. Служебното правителство се забавило? Не, не се е забавило! Ние не сме пиратка държава да влезем на абордаж и да го превземем“, категоричен бе той.

Все още не е установено как точно корабът се е забил в скалите и защо диспечерите, контролиращи морския трафик, не са се намесили.  По думите му има много грешки.

Лошото време допълнително бави закотвянето на кораба и свалянето на товара. Осъществена е връзка с чуждестранни компании за помощ, разглеждат се различни варианти.

Следи се и екологичната ситуация в района. Според експертите тепърва ще се оценява какво влияние ще окажат изсипалите се от кораба в морето торове.

„Торът е карбамит, който е може би един от най-често използваните торове в селското стопанство. Това е азотен тор с високо съдържание на азот и реално той не представлява токсичен отпадък или токсичен елемент, който би застрашил по този начин чрез своята токсичност живота в Черно море“, обясни директорът на Института по океанология доц. Николай Вълчев.

Почти цялото гориво на „Vera SU“ е източено. В резервоарите на кораба е оставено минимално количество гориво, колкото да покрие нуждите на екипажа от осветление.

За още новини последвайте канала на Дебати в Google Новини

 

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!