В специално интервю за ДЕБАТИ.бг председателят на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев коментира снощното решение на Транспортната комисия в Европейския парламент да отхвърли пакет „Мобилност 1”. По негови думи все още не може да се говори за победа на източноевропейските превозвачи, но решението е крачка напред.
„Дали е победа? Не бих казал, че е победа, но все пак е частичен успех, защото знаейки какво бяха предвидили нашите западноевропейски партньори и „приятели”… те искаха в четвъртък пакетът да бъде приет, да бъде обнародван и да се предприемат тези рестриктивни мерки срещу източноевропейските превозвачи.”
Арабаджиев поясни какво следва оттук нататък.
„Снощи на заседание на транспортната комисия не беше постигнато съгласие, отложи се решението и отново ще има среща на координаторите. Информацията ми от тази сутрин е, че пакет „Мобилност 1” отива на Председателски съвет, т.е. Транспортната комисия и нейните координатори не могат да постигнат решение и вече съветът ще преценява дали разпоредбите да се вкарват в пленарна зала или въобще дали да се гледат в този парламент.”
Председателят на Съюза на международните превозвачи коментира и огромната неяснота около въвеждането на ТОЛ системата в България. Браншът се притеснява, че превозите у нас могат да се оскъпят в пъти, което да доведе до големи загуби за бизнеса.
По първоначални изчисления вместо досегашните около 1300 лева на година за винетка, всяко тежкотоварно превозно средство ще трябва да похарчи между 12 и 25 хил. лева, за да се движи по пътищата на България. Арабаджиев съобщи и че тихом мълком от началото на 2019 г. са били увеличени цените на винетките за ТИР-овете у нас с 20%, но никой не е предупредил за това.
Съюзът на международните превозвачи призовава Министерството на регионалното развитие и Агенция „Пътна инфраструктура” възможно най-бързо да нарушат информационното затъмнение, заобикалящо въвеждането на ТОЛ системата, и да внесат яснота.
Цялото интервю с Йордан Арабаджиев може да четете ТУК.