Самолетният гигант Боинг обяви, че са завършили новия софтуер за самолетите от модела 737 МАХ, пише Си Ен Би Си.
Самолетите от този модел бяха спрени от употреба след две катастрофи с 346 жертви, вероятно предизвикани от една от автоматичните системи.
Боинг казаха, че са извършили 207 изпитателни полета с обща продължителност 360 часа, за да тестват новия софтуер, който ще управлява спорната система за автоматичен контрол на ъгъла на атака (MCAS).
Пилоти се оплакаха, че дори не са знаели, че MCAS е инсталирана на самолетите, които управляват. При преминаването на модела 737 към модела 737 МАХ те получили инструкция на компютър или таблет, която продължила по-малко от час. Системата MCAS изобщо не се споменавала. Системата се е активирала и в двата катастрофирали самолета.
За да бъдат пуснати самолетите в употреба, Федералната администрация по авиацията на САЩ (FAA) трябва да даде разрешение.
От FAA казаха, че ще съберат регулаторни органи от целия свят на 23 май в Тексас, за да ги запознаят със софтуера и инструкциите за пилотите, които са им били предоставени от Боинг.