Главният изпълнителен директор на „Боинг” призна, че компанията е допуснала „грешка” с предупредителната система в кабината на модел 737 Макс, причинила две тежки катастрофи със стотици жертви.
Председателят и главен изпълнителен директор Денис Мюленбург каза, че „Боинг” не е успял да комуникира „адекватно“ с регулаторните органи и клиентите, но защити широкия инженерен и дизайнерски подход към софтуера за контрол на предната част на самолета, който е в основата на разследването на произшествията, довели до спирането на полетите с този модел по целия свят.
Той призна, че компанията е допуснала грешка заради това, че не е уведомила за дефектна предупредителна светлина на кабината на 737 Макс регулаторните органи и клиенти.
Изпълнителният директор на „Боинг” каза, че „виждаме с течение на времето все по-голямо единство между регулаторите“, че Max трябва отново да получи разрешение за полети. Той изрази очакване, че това ще стане тази година.
Вицепрезидентът на Боинг Ранди Тинсет също поднесе извиненията си на авиолиниите и семействата на жертвите на катастрофите със самолети Боинг 737 Max в Индонезия и Етиопия, предаде Асошиейтед прес.
Вицепрезидентът заяви пред медиите на авиоизложението в Бурже край Париж, че компанията съжалява много за загубените животи при катастрофата на самолета на „Лайън еър“ през октомври и на самолета на Етиопските авиолинии през март, при които загинаха общо 346 души.
Той изрази съжаление и за нарушенията на въздушния транспорт след катастрофите, поради решението да бъдат спрени полетите на всички самолети от серията 737 Max.
Американската федерална авиационна администрация е обвинявала Боинг, че повече от година не е уведомил регулаторите, че индикатор за безопасност в кокпита на Max не работи.
Пилотите са ядосани, че компанията не ги е информирала за новия софтуер, който е свързан с катастрофите в Индонезия и Етиопия, при които загинаха 346 души.