Словашкото проучване за храните с различно качество – реално или не?

198

Само преди два дни Министерството на земеделието пубикува резултатите от поредица специализирани тестове, в рамките на които 22 известни марки хранителни стоки, продавани съответно в западните и в словашките магазини, бяха сравнени по качество. Лидерът на БСП Корнелия Нинова също заговори по родните медии за така нареченото „словашко проучване”, според което европейските вериги продават на страните от Източна Европа хранителни стоки, които са с по-лошо качество от тези в Западна.

„Вижте какво става в Словакия. Проучване установи, че европейските вериги продават на страните от Източна Европа храни с по-лошо качество, отколкото на тези в Западна. Не само се отнасят към нас като към второ качество, но сега Юнкер – от политическото семейство на ГЕРБ, поиска официално да сложи България в задния двор на Европа”, обясни тя.

Според Любомир Аламанов, мениджър на сайта „Медиа консълти”, обаче, въпросното „изследване” всъщност не е ново, а е от преди шест години. Ето какво още разкри Аламанов в своя публикация в социалната мрежа Фейсбук. Прилагаме текстът без редакторска намеса:

Два дни чета и слушам за храните с различно качество. Даже Корнелия се запали сутринта как щяла да направи „същото изследване“. И никой не е попита дали е виждала изследването. Онова, оригиналното. Дето му се смяхме преди шест години. Ето малко факти:

  1. През 2011г. един словак, Милош Лауко, който се представя за шеф на съюза на словашките потребители, изнася данни, че има „различно качество на храните“.
  2. Всички скачат, министърът на земеделието Мирослав Найденов дава пресконференции как ще напляска големите компании.
  3. Оказва се, че това не е официален Съюз на словашките потребители, а НПО с подобно име. Вече не го помня точно, може да се разровя и да го намеря.
  4. Оказва се, че Милош е спечелил малък грант от еврофонд. И сам е провел проучването. Той си го казва без да крие.
  5. Проучването му се състои в това да пътува в различни градове на Западна и Източна Европа, да си купува еднакви марки хранителни продукти и напитки и да ги консумира. Лично. С устата си. И да си вади изводи на основата на разликата, която усеща. И да снима етикетите. И да си разсъждава върху тях. След това пише отчет.
  6. Всичко по горната точка той сам си го казва. Нито е използвал лаборатории, нито е използвал сътрудници, нито има научна методология. Нищо. Разсъждавал е.
  7. Публикуването на доклада е удобно за някои тамошни политици. Техните патрЕоти. И те започват страхотна кампания как ЕС и гадните капиталисти се отнасят зле с бедните източни европейци.
  8. Компаниите се опитват да обяснят, че това е стандартна практика. Ако, например, в България се прави типичния по-горчив швейцарски шоколад, почти никой няма да го яде. Всички вкусове са одобрени спрямо съответните народни предпочитания.
  9. Всички органи, начело с БАБХ, казват, че процедурите и технологиите са спазени. И няма проблеми, съмнения или каквото и да е.
  10. Мирослав Найденов не мята и грам размисъл по темата. Вижда възможност да блесне. И дава прес-конференцията. На която Милош си разказва всичко. Компаниите се смеят. От Европа питат какво става, ние правителство ли имаме или какво.
  11. Накрая повечето разбират, че това е глупост и спират да се занимават с казуса.
  12. Проверките на всички институции продължават. И продължава да няма каквито и да е данни за нарушения.
  13. Толкова.

И сега пак се вади този случай. Пак се твърди, че имало проучване. Пак се говорят патриотични глупости за двойно отношение към българите. Министрите пак се заканват. Някакво дежа-вю.

Ето линк, от където да си свалите „доклада“:  https://www.google.bg/url

alamanov

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук