Apple, Shazam

Технологичният гигант „Епъл” (Apple) обяви официално, че ще купи популярното приложение „Шазам” (Shazam) за идентификация на мелодии, в опит да консолидира властта си на пазара за музикални услуги.

В изявление, публикувано в понеделник „Епъл” заяви, че „Шазам” от години е едно от най-популярните приложения в App Store и че сливането между двете компании е било неизбежно предвид перфектното им пасване и „споделената страст към музикални открития и предоставяне на страхотна музика на потребителите си”

В отделно изявление пък от „Шазам” определиха водещата компания като „най-добрият възможен дом”.

Припомняме, че финансовите подробности около сделката все още се определят.

Според източници на специализирания интернет портал ТехКрънч (TechCrunch), който първи съобщи за сделката, договорът ще бъде сключен за около 400 млн. долара.

На същото мнение са и запознати със сделката лица от информационния сайт за технологии „Рикоуд” (Recode).

Други обаче продължават да изтъкват, че в момента приложението се оценява на повече от 1 млрд. долара, което прави малка вероятността от „Шазам” да склонят да занижат дотолкова цената си.

Предполага се, че и двете компании ще изчакат известно време да видят какво ще бъде движението на акциите им на борсата след сливането им и тогава ще определят окончателните условия и ще финализират сделката помежду си.

Още от създаването си през 1999 година „Шазам” предлага едно от най-добрите високо технологични решения за дългогодишните мъки на слушателите, които харесват някое случайно чуто парче по радиото, в бара или улицата, но след това не успяват да го открият дори и по текста.

Едва наскоро обаче базираната в Лондон компания започна да вижда печалбата във включването на реклами и обвързването си с други технологични компании, включително и „Спотифай”, към който приложението те препраща след разпознаването на дадена песен.

Остава да видим как „Епъл” ще интегрира сред останалите си услуги „Шазам” и как ще помогне на приложението да се справи с най-големия си конкурент в момента SoundHound.

Според Майк Мълиган, който списва блог за музикалната индустрия обаче, „Епъл” безспорно може да се определи като рядко добър играч, който да извади най-доброто от „Шазам”. Причината, която Мълиган посочва е, че до момента приложението за идентификация е било приемано в музикалните средите като „яка технология, но без никакъв бизнес модел”, а сега това може да се промени към по-добро под шапката на „Епъл”.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук