печат, вестници
Снимка: NewsTalkZB

Борещият се за оцеляване новозеландски медиен гигант Stuff Limited (SL) беше продаден срещу символичната такса от 1,00 новозеландски долар (61 американски цента), съобщиха в понеделник австралийските собственици Nine Entertainment (NE).

От NL казаха, че изпълнителният директор на Stuff Шинейд Боучър ще поеме компанията, която управлява най-популярния новинарски уебсайт в Нова Зеландия, stuff.co.nz и заглавия като Dominion Post и Christchurch Press.

„Очаква се продажбата на Stuff да приключи до 31 май“, казаха от NL в изявление пред австралийската фондова борса.

Боучър , която се присъедини към Press като репортер през 1993 г. и прекара по-голямата част от кариерата си в компанията, заяви, че това е „нова ера“ за Stuff.

„Страхотно е да поемем контрола над собственото си бъдеще с преминаването към местна собственост и възможността да надграждаме допълнително доверието на новозеландците, които всеки ден се обръщат към нас за местни и национални новини и забавления“, каза тя пред stuff.co .nz.

Цената от един долар отразява трудностите в медийния сектор на Нова Зеландия, където въздействието на COVID-19 намали приходите, които вече са в затруднено положение поради влиянието на глобални интернет гиганти като Facebook и Google.

Основният вътрешен конкурент на Stuff, NZME, имаше собствена оферта от един долар за компанията, отхвърлена по-рано този месец.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!