Диана Ковачева
на снимката: омбудсманът Диана Ковачева

През изминалата 2020-та година най-голяма част от жалбите, подадени до омбудсмана са били за сметките за парно и вода. Това сочи справка на институцията, изпратена до медиите. Данните показват, че над 13200 граждани са подали жалби и са получили съдействие от Диана Ковачева през 2020 година.

Близо 2000 души от общо 3289 получени жалби в сектор „Нарушени права на потребителите“ са за сметките вода и парно. Следват жалбите заради проблеми в сферата на социалните права, образованието и здравеопазването.

Част от жалбите са свързани с извънредното положение. В тази връзка на министъра на труда и социалната политика е дадена препоръка да бъдат предложени спешни мерки за подпомагане на лица, които са били регистрирани като безработни в дирекциите „Бюро по труда“ след обявяване на извънредното положение и са без право на обезщетение за безработица, както и на майките, които остават в домовете си, за да се грижат за децата си до 12 годишна възраст.

На омбудсмана хората са се оплаквали и от ниските си пенсии и несправедливия според тях начин на тяхното преизчисляване и осъвременяване.

В сферата на здравеопазването жалбите са основно около работата на ТЕЛК-комисиите, както и относно достъпа до болнична помощ.

Граждани са подали и жалби, имащи отношение към противоепидемичните мерки – както несъгласие с въведените ограничения, така и сигнали за неспазването на мерките.

От институцията отчитат, че пандемиятата е  увеличила чувствителността на гражданите към органите за закрила, което се доказва с ръста на оплаквания срещу отношението на административни и правоохранителни органи.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!