С два чартърни полета сутринта на 10 януари ще отлетят за Брюксел 360 шофьори, организирани от Съюза на международните превозвачи у нас, за да участват в протеста на пл. „Люксембург”.

На този ден заседава транспортната комисия, а с шофьорите, които в момента са в Европа, българската група се очаква да стигне до 600 души.

Чартърните полети, са организирани от СМП, но протестиращите си заплащат двупосочния билет до Брюксел и обратно до София вечерта, каза Йордан Арабаджиев, председател на Съюза на международните превозвачи.

В протеста ще участват още превозвачи от Полша, Унгария, Румъния и Литва, които са потвърдили официално. Други евентуални участия ще има от Хърватия, Словения, Латвия и Естония.

Протестите се подкрепят и от Ирландия и Малта, само Португалия в последния момент е променила решението си и според Йордан Арабаджиев това се дължи на факта, че всеки търси бизнес интересите си, а така нареченият план Макрон ще направи конкуренцията от Източна Европа значително по- слаба.

„Ще пеем, ще говорим, искаме да информираме и обществото на Белгия по какъв начин са конструирани тези текстове и как под претекста, че това всичко е в полза на шофьорите, на социалните права, се приемат текстове, които целят да унищожат транспортния бизнес в Източна Европа“, заяви Арабаджиев.

Протестиращите превозвачи ще бъдат последователни в действията си и ще изчакат да видят какво ще реши транспортната комисия, каза още той.

Предстои и гласуване в Европарламента, там също може да има промени в текстовете, а след това предстоят триалози между транспортната комисия, Европарламента и Съвета на Европа.

Превозвачите ще следят развитието на всеки етап и ще реагират адекватно. Засега вариант Б не се обсъжда, всички усилия са насочени да не се приемат рестриктивните спрямо превозвачите от Източна Европа текстове.

Наскоро в Пловдив евродепутатът Ангел Джамбазки каза, че е създадена лобистка група от евродепутати от засегнатите страни, които опитват да предотвратят гласуването в настоящия Европарламент.

Днес Арабаджиев също подчерта, че се разчита повече на новия парламент на Европа след изборите през май и тези текстове да се разглеждат в началото на новия мандат. Той изрази умерен песимизъм относно развитието на нещата, но каза, че правят всичко възможно да защитят интересите на българските превозвачи.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!