Георги Свиленски
на снимката: Депутатът от БСП Георги Свиленски

В специално интервю за ДЕБАТИ.бг народният представител от БСП и член на транспортната комисия в парламента Георги Свиленски коментира рокадите на високо ниво в БДЖ. Той припомни, че преди месеци от левицата поискаха оставките именно на тези ръководители на железницата, включително и на тогавашния транспортен министър Московски.

Свиленски е на мнение, че точно тези ръководители на холдинга са отговорни за неговото състояние и кадровата промяна е станала възможна след оттеглянето и на Московски.

„Не беше предприета абсолютно никаква инициатива тогава, не беше обърнато абсолютно никакво внимание на нашите сигнали, а те са десетки и на парламентарен контрол, и на блиц контрола в Комисията по транспорт. За съжаление министър Московски защити това ръководство. Краят беше неизбежен, беше ясно, че ще се стигне до тук, тъй като те съсипаха дружеството.”

Свиленски изреди някои от злоупотребите, които по негови думи са извършвани от досегашното ръководство на БДЖ – спиране на ремонти, необявяване на обществени поръчки и говорене, че БДЖ няма задължения, което в последствие беше опровергано от новия министър на транспорта Росен Желязков.

Народният представител бе категоричен, че макар и малък, все още има шанс БДЖ да бъде оздравено, но това трябва да се случи с последователна политика за погасяване на задълженията на дружеството. Свиленски изтъкна, че в цял свят железопътният транспорт се ползва с държавни протекции, тъй като е един от най-екологичните транспорти.

Георги Свиленски отхвърли възможността Холдинг „БДЖ” да бъде ликвидирана заедно с нейните активи и да се започне изграждане на българските железници от нулата. По негови думи единственото, което трябва да се направи, е да бъдат погасени настоящите задължения.

Свиленски коментира и иска, който ЕК подава срещу България заради липсата на безопасност на железопътния транспорт. По негови думи тази европейска реакция бе очаквана.

Цялото интервю с Георги Свиленски може да четете ТУК.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук