машини, гласуване

Хаос с машините за гласуване е регистриран в Хасково. Причината – графикът на доставката им до секциите, изготвен от частна фирма, се разминава с този на общините, които раздават изборните материали на комисиите.

Няма достатъчно микробуси за транспорт

Оказа се също, че няма и достатъчно микробуси, с които машините да стигнат до секциите, съобщава бТВ. От ЦИК съобщиха, че проблеми вероятно има и по други места, но се надяват до вечерта машините да стигнат до избирателните секции. Машините трябваше да бъдат претоварени в 11 микробуса и да потеглят към секциите, но се оказа, че толкова микробуси няма. Представителят на частната фирма, отговорна за доставката им в Хасковско, отказа да отговори защо има проблем с транспорта. Два часа след като машините трябваше вече да са потеглили към секциите, куфарите с машини все още са стоварени на паркинга.

В същото време раздаването на изборни материали на секционните комисии в Хасково започна, а пред секциите членовете чакат машините с часове.

След намесата на областна администрация, транспорт за машините бе намерен, но закъснението в графика по доставката им до секциите остана.

Машините във Велико Търново пристигнаха

Машините за гласуване пристигнаха и във Велико Търново. Те ще бъдат монтирани в 313 от общо 425 избирателни секции в областта. По предварително изготвен списък, те бяха пренатоварени по направление „изборни секции“.

От РИК обясниха, че техническата им поддръжка е обезпечена. Един техник отговаря за три машини. Успоредно с разпределянето им, но в общината, започна раздаването на изборните материали. За да няма струпване на хора, чувалите също се раздаваха по списък и при строго спазване на противоепидемичните мерки.

В Пловдив машините са под охрана

В Пловдив и областта 897 машини за гласуване пристигнаха през нощта в частна база. Те са били под охрана. Сутринта бяха прехвърлени в полицейски автомобили и мотори и ще бъдат закарани до СИК-овете. 25 полицейски коли и 10 мотора на „Пътна полиция“ участват в разнасянето.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!