На снимката: ръководителят на кризисния щаб ген. Мутафчийски

По време на карантината гражданите, които имат оплаквания се обаждат първо на личния си лекар. Той преценява дали да изпрати човека в болница или не, обясни на редовния следобеден брифинг главата на кризисния щаб ген. Мутафчийски. Личният лекар въобще не се среща с тези пациенти, добави Мутафчийски. Причината е, че в амбулаторията му ходят хронично болни и възрастни хора, които не трябва да срещат пациенти с коронавирус.

„Гражданите, които се връщат от чужбина отиват на 14-дневна карантина, проверяват се от органите на реда, при нарушение на карантината знаете какво следва“ – каза той.

По думите на генерала леките и леките към средни случаи се подлагат на домашно лечение. В болница се приемат само по-тежките случаи.

При тестване в болница /по информацията от ген Мутафчийски/:

  • След като пристигне в болница, извършва се преглед на пациента  и се преценява дали да остане на лечение или не, дали да бъде тестван или не;
  • Когато е тестван, едните проби са отрицателни, другите положителни. При положителните се развиват няколко сценария. Леко или средно тежко състояние подлежи на лечение в домашни условия. По-тежките състояния се приемат в болница, обясни Мутафчийски.

Важно е да се контактува с личния лекар, подчертават от дни от националния щаб за коронавируса. Той ще даде на хората съвети как да процедират по-нататък. Личният лекар трябва да проведе обстойна анкета с пациента си. Тя включва бил ли е човекът в рискови дестинации през изминалите две седмици и срещал ли се е с хора, върнали се от най-засегнатите страни. След като установи това, както и какви симптоми има пациентът, личният лекар трябва вземе решение и да даде съвет как да се действа в конкретния случай.

Ако симптомите се развиват извън работното време на личния лекар или той не отговаря на телефонните позвънявания, пациентът трябва да потърси спешния кабинет, с който работи неговия личен лекар.

Три са официално оповестените места, на които можете да зададете въпроси за симптомите. Първото е „горещ телефон“ на Министерството на здравеопазването – 02 807 87 57. Той работи денонощно, но почти през цялото време дава заето. Линията е една. Второто място е подробната информация от сайта на Министерството на здравеопазването. Третото място е телефонът за спешни случаи 112, валиден за целия Европейски съюз. Там се приемат обаждания с въпроси за мерките заради коронавируса.

Ето и таблица с познатите симптоми на заболяването COVID-19

Източник: Дойче веле

Днес излязоха данни за идентифициране на непознати досега симптоми, но те все още не са добри проучени, така че нека се наблюдаваме за „класическите“ и да бъдем отговорни в екстремната ситуация.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук