От Европа до Централна Азия затворените товарни контейнери претърпяват трансформации и стават все по-модерни в разнообразни сфери на живота, пише в своя статия „Юроактив”.
Магазини, ресторанти, полеви болници – това са само малка част от трансформациите на контейнерите, които доскоро имаха добавена стойност предимно за логистични компании.
Причината е все още продължаващата пандемия от коронавирус, особено що се отнася до най-засегнатите бизнеси като барове и ресторанти, които максимално бързо и бюджетно трябваше да се адаптират към новите условия.
В цяла Европа контейнерите са използвани за добавяне на пространство за болниците. Но не липсват и случаи, в които да се адаптират за магазини на дребно или дори цели пазарни площи.
Преобразуваният на подобен контейнер може да е истинско изкуство и развихряне на въображението. То предлага и нетрадиционно потребителско преживяване както откъм форма, така и откъм съдържание. Освен това предлагането на продукти или услуги по такъв начин обезпечава дистанцията и липсата на скупчване.
Но най-големият фактор, разбира се, е финансовият. В сравнение с по-големите компании, малкият и среден бизнес са значително по-засегнати. Според данни на Световната банка повече от половината (53%) от малките фирми в Европа са заявили, че очакват да изпаднат в просрочие на наеми в сравнение с едва 36% от големите фирми
Наемането на контейнер често струва по-малко от половината наем на традиционния магазин, което позволява на малкия бизнес да инвестира повече в своята продуктова гама, устойчивост и работна сила. Бюджетните контейнери за корабоплаване предлагат и така необходимата гъвкавост на бизнесите, които трябва да се адаптират към повтарящи се рестрикции. Намекът на такива контейнери може да е дори месечен, което намалява риска от големи и непредвидени разходи.
Използването на премоделирани контейнери за корабоплаване със сигурност ще помогне на бизнеса да се адаптира към новите икономически реалности и да оцелее през 2021 г. Това е креативно решение, което ще подкрепи местните икономики и ще позволи на потребителите да изберат да пазаруват в открит, по-малък, местен и екологичен бизнес модел.
Въпреки че тази концепция се появи сравнително, тя е позната още от 2014 гв Азия. търговските пространства с приспособени контейнери са жизненоважни за икономиките на Централна Азия от началото на 2000-те. В Дортой – най-големият пазар за облекло в Централна Азия, базиран в Киргизстан, това решение се е наложило още през 1991 г. Подобни търговски пространства Пазари са станали съществени за икономическия растеж и са отворили уникални възможности за местните жители да търгуват в международен план и да създават икономическа сигурност.
Наемането на контейнер много по-евтино от наемането на магазин или място за продажба в центъра на града. Днес на този базар над 40 000 търговски обекта работят от премоделирани транспортни контейнери , в които работят над 55 000 души и косвено осигуряват приходи за близо 90 000 души.