тунел витиня
Ремонтираният тунел "Витиня"

Не само на Коледа стават чудеса. Пет дни преди светлия християнски празник движението и в двете тръби на тунел „Витиня“ бе пуснато. И то без ограничения. Преди седмица служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков изрази надежда в този участък автомагистрала „Хемус“ да бъде завършена. Тогава той заяви, че това ще е коледно чудо, ако се случи до 20 декември. Е, стана. След като ремонтът на тунела започна през 2020 година.

Възстановено е и движението по виадуктите в платното за София при км 35+760 и в платното за Варна при км 33+910 и км 34+220. За извършване на ремонтните дейности преминаването на тежкотоварните камиони над 12 тона бе пренасочено в път I-1 София – Ботевград.

С пускането на трафика

по съоръженията на АМ „Хемус“ се възстановява двупосочното движение на МПС над 12 тона по автомагистралата и се улеснява пътуването на всички шофьори дни преди празниците за Коледа.

По напречните галерии между двете тръби на тунел „Витиня“ в тръбата за София беше работено през 2020 г. и през юли тази година се подновиха довършителните работи в тръбата за Варна. Две от галериите са пешеходни, а една е шосейна. В случай на авария в една от тръбите те ще се ползват за евакуация на хора и автомобили, както и за достъп на линейки, пожарни и други специализирани автомобили. С изпълнението на тези дейности

тунел „Витиня“ отговаря на Директива 2004/54/ЕО

на Европейския парламент и на Съвета от 29 април 2004 г. относно минималните изисквания за безопасност за тунелите на Трансевропейската пътна мрежа. В съответствие с европейската директива в съоръжение с дължина над 1 км трябва да има три напречни галерии, които да свързват двете тръби. В съоръжението са монтирани противопожарни врати, електроинсталации, вентилационни боксове, осветление.

„Витиня“ е най-дългият автомобилен тунел в България – 1195 метра. Строителството му започва през 1974 г. В експлоатация е от 1984 г. Виадуктите при 33-ти, 34-ти и 35-ти км са построени през 80-те години на миналия век и досега не бяха ремонтирани. Техническото състояние на съоръженията при 33-ти и 34-ти км в посока Варна изискваше спешно възстановяване на експлоатационното им състояние, за да се осигури безопасното преминаване.

На двете съоръжения е извършено усилване

на пътната плоча, ремонт на главни стоманобетонови греди, подмяна на лагери и дилатационни фуги. Изградени са нови тротоарни блокове, положена е нова хидроизолация и асфалтобетонова настилка. Също така и колекторна система. На виадукта при 34-ти км е възстановена носимоспособността на ригел при един от стълбовете на съоръжението. На съоръжението при 35-ти км в платното за София е работено по антикорозионната защита на стоманената конструкция, изградена е колекторна система.

Още новини от деня – четете тук

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук