Продължава кризата в Суецкия канал

Продължават усилията по освобождаване на контейнеровоза, заседнал в Суецкия канал. Вече се провалиха два опита, въпреки надеждите, че висок прилив ще даде тласък на кораба, предаде АП, като цитира съобщение на компаниите „Бернхард Шулте шипмениджмънт“, отговаряща за техническото управление на кораба, и „Лет ейджънсис“, която обслужва транзита през канала.

По-рано вчера „Бернхард Шулте“ заяви, че „значителен напредък“ е бил постигнат в петък вечерта при кърмата, където рулят е освободен от седимента.

Влекачите напредват в кризата със Суецкия канал

Дузина влекачи работят паралелно с драгирането на пясъка и тинята около носа. Те трябва дa дocтигнaт дълбoчинa oт 12 дo 16 мeтpa, ĸoeтo мoжe дa пoзвoли нa ĸopaбa дa плaвa. Toвa e пpиблизитeлнo oceм пъти paзмepa нa oлимпийcĸи бaceйн.

„B дoпълнeниe ĸъм дpaгитe, ĸoитo вeчe ca нa мяcтo, ĸъм плaвaтeлния cъд oтивa cпeциaлизиpaн cмyĸaтeлeн бaгep, ĸoйтo cĸopo щe зaпoчнe paбoтa. Toй мoжe дa пpexвъpля 2000 ĸyбичecĸи мeтpa мaтepиaл зa чac“, ĸaзa Бepнxapд Шyлтe, тexничecĸи pъĸoвoдитeл нa Еvеr Gіvеn.

Вече са отстранени около 9000 тона воден баласт. Ако усилията да бъде освободен корабът от глинестия пясък, компанията, наета да осъществи салвидж операцията, ще отстрани стотици контейнери от носа на кораба, за да намали тежестта му.

Питър Бердовски, главен изпълнителен директор на специализираната нидерландска компания „Боскалис“ (Boskalis), съобщи, че кран вече е на път, за да вдигне контейнерите. Управлението на канала (Suez Canal Authority) вчера организира за медиите първото пътуване до мястото, където е заседнал корабът.

Сирия алармира за недостиг на петрол

Пристигането на пратка с петрол в Сирия закъсня заради запушването на Суецкия канал, обявиха днес властите в Дамаск. Те предупредиха, че в момента преразпределят запасите от гориво в страната, за да бъде избегнат недостиг.

Около 12 процента от световната търговия преминава през 193-километровия Суецки канал, който свързва Средиземноморието с Червено море и осигурява най-краткият морски път между Азия и Европа.

Преминаването през алтернативния маршрут през нос Добра надежда, в югозападния край на Африка, може да отнеме до две седмици, а експерти предупреждават, че при този вариант цената на доставките ще скочи с над 300 000 долара.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!