Учениците в средните училища трябва да бъдат обучавани как да разпознават фалшивите новини в интернет. Това предлага директорът на департамента по образование в Организацията за икономическо сътрудничество и развитие Андреас Шлайхер. Той е категоричен, че с напредването на цифровите технологии учениците трябва да придобият навици за критично мислене, за да могат за анализират информацията, която получават от новинарските емисии и социалните мрежи. В условия, при които потребителите на социалните мрежи получават през тях само гледни точки, които са близки до собствените им възгледи, училището трябва да предоставя поле за сблъсък на различни позиции, коментира той в интервю за Би Би Си.

„Много е важно да различават фалшивите новини. Трябва да знаят, че има такива и че ако някъде нещо е написано, не е задължително то да е истина. Да са наясно, че трябва да задават въпроси и да мислят критично”,  посочва Шлайхер.

Предвижда се въпроси, свързани със уменията за критична оценка на информацията, скоро да бъдат включени в тестовете на организацията, на които се явяват ученици от няколко десетки страни.

В интернет отдавна се разпространяват фалшиви новини. От 2016г. обаче проблемът се прояви с особена острота при използването на дезинформация в кампанията за президентските избори в САЩ. В мрежата бяха пускани лъжливи съобщения, че кандидатката на демократите Хилари Клинтън е продавала оръжие на радикални ислямисти. Публикувани бяха и измислици, че папата е подкрепил Тръмп. Тези фалшиви информации се приемаха с доверие от много потребители на социалните мрежи, имаха многобройни прочитания, харесвания и споделяния.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук