Затягат се мерките при провеждането на практическите изпити за шофьори. Целта е да се спре корупцията при изпита и по този начин да не се допускат неопитни шофьори на пътя. Представителите на автошколите ще бъдат извадени от изпитните комисии, а препитването по кормуване вече ще се провежда само с държавни автомобили на  ДАИ. Агенцията се отказва от колите на автошколите, с които до сега се провеждаха практическите изпити. Целта е да не се позволи манипулирането им и за по-голяма прозрачност. Изпитните автомобили трябва да бъдат оборудвани със записващи устройства, които позволяват цялостно видео заснемане в купето и извън превозното средство, да правят постоянен аудио запис, да отчитат кога се натискат педалите от изпитващия и от изпитвания, както и всякакви други въздействия върху управлението. Промените са част от мерките, които въвежда министерството на транспорта с цел затягане на контрола при шофьорските изпити. На изпитвания водач вече няма да се задава предварително маршрутът, по който да преминава, а ще му се съобщава началната и крайна точка и той сам ще избира от къде да премине.

Министърът на транспорта Ивайло Московски уволни началника на ДАИ-София Кънчо Димитров. Той разпореди освобождаването и на всички служители, за които има информация, че са замесени в корупционната схема с шофьорските изпити.

Миналата седмица дванайсет служители на Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация“ и двама собственици на автошколи бяха задържани при операция на ГДБОП и Специализираната прокуратура срещу схема за купуване на практическите изпити по кормуване.

Разследването установи, че задържаните са прибирали подкупи от кандидат-водачи, които не са можели да управляват автомобил, като са ги увераявали, че ще издържат практическия изпитит и ще получат шофьорска книжка. Установено е още, че жребият за практическите изпити по кормуване е бил манипулиран, за да може конкретният изпитващ инспектор от Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация“ да се падне в точно определена автошкола.

Тогава министър Московски коментира, че след промените в теоретичната част на изпитите за шофьори, които се провеждат на таблет без достъп до WiFi и в помещения на ДАИ с видеонаблюдение няма нито един сигнал за корупция и че рисковата зона е била именно провеждането на практическата част.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!