Заплата до 120 000 рубли ( от 1 400 до 2 100 долара) са вземали в т.нар. фабрика за руски тролове, работила най-активно по време на американските президентски избори. Разходите на година за заплати на троловете със „специализация САЩ“ са стигнали до 1 млн. долара годишно, твърди руското издание РБК след собствено разследване, което цитира и paperpaper.ru.

Фабриката за тролове се намира на ул. „Савушкина“ номер 55 в Санкт Петербург, съобщава още РБК. Разследващите описва подробно начина на работа в кампанията на базата на скрийншоти на постове от административните панели, чрез които са работели троловете.

И Google, най-популярната интернет търсачка Google, обяви доказателства, че платформите му са били използвани от руски агенти с цел намеса в президентските избори.

През лятото на 2016 година, т.е. в пика на битката между Доналд Тръмп и Хилари Клинтън, „американският отдел“ на троловете е наброявал между 80 и 90 души. В самата фабрика са работели общо 250 души.

Сега за сектора работят 50-тина души, ръководител е 27-годишният Джейхун Асланов, който официално отрича да има нещо общо с фабриката. Според информацията на РБК с поне 118 профила във Facebook и Twitter (които вече са блокирани), петербургската фабрика за тролове е успяла да привлече около 6 млн. последователи в двете социални мрежи, а в пика на кампанията за президент на САЩ публикуваните постове са достигали до 30 млн. души седмично.

На седмица в социалните мрежи се публикуват поне 1 000 поста от трол – текстове, снимкови и видео постове. За две години конкретната „тролска фарбика“ е похарчила 200 000 долара за реклама на определени тези и постове.

Специалните постовете от руската американска фабрика са успели да предизвикат поне 40 реални шествия и митинги – с определени искания. 10-тина събития са правени от името на популярното в САЩ движение „Животът на чернокожите има значение“.

Тема номер едно в тролската пропаганда е бил расизмът, а другите популярни теми са били „свободата да се носи оръжие“, „нелегалната миграция“, както „отделянето на Тексас от САЩ“.

Хитов пост е бил този с изображение на анимационния герой Йосемити Сам с текст към него: „Забраниха ми да се показвам по телевизията, защото съм много жесток. Харесайте и споделете този пост, ако сте ме гледали като дете и имате пистолет, с който не сте убили никого!“.

Руски реклами във Facebook са моделирали мнението в ключови за Тръмп щати. Свързани с Русия спонсорирани реклами във Facebook са били директно насочени към гласоподаватели в щатите Мичиган и Уисконсин.

Facebook официално изпрати данни за политическата реклама и постовете от профили, поддържани от Русия, до сенатската комисия в САЩ, която се занимава с евентуалната руска намеса в американските президентски избори.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук