Производителят на кондомите „Дюрекс” и нестероидните обезболяващи „Нурофен” – „Рекит Бенкайзър” (Reckitt Benckiser Group Plc) се съгласи да купи производителят на детски храни „Мийд Джонсън Нютришън” (Mead Johnson Nutrition Co.) за 16,6 млрд. долара, взимайки британския лидер в производството на бебешки храни и давайки му възможност за развитие.
Една акция на компанията е на стойност 90 долара. Това ще донесе 250 млн. долара приходи през следващите 3 години, каза производителят на почистващи препарати „Рекит”. Акциите на компания паднаха, но през тази година се очаква повишение на приходите. Експертите твърдят, че се очаква меко начало на годината.
Най-голямото придобиване в историята на компанията, увеличава шансовете за растеж след трудната 2016-та година, заради случващото се в Европа и Брекзит.
Неустойките при раздяла възлизат на 480 млн. долара – това намалява шансовете за контра оферта на „Мийд Джонсън” (компанията си спечели славата на голям инвеститор още от излизането си на пазара през 2009г.)
„Тази сделка има потенциал да даде тласък за растежа онлайн пазара на „Рекит”, където явно е слабото място на компанията”, каза Дебора Айткен, анализатор в „Блумбърг”.
Директорът на „Рекит” Ракеш Капур смята, че сделката е добра и за двете компании. Той изтъкна, че урбанизацията, промяната в политиката на Китай за едно дете и нарастващия процент на жените в трудоспособна възраст, са причините да влезе в бизнеса с детските храни.