Вторият най-висш съд на Европейския обяви, че търговската марка на Adidas, състояща се от три наклонени ивици, е невалидна.
Общият съд на Европейския съюз потвърждава решението на Европейската служба за интелектуална собственост (EUIPO) през 2016 г. за отмяна на предишно решение за приемане на марката на основание, че тя е лишена от отличителен характер.
От спортния концерн могат да обжалват решението пред Европейския съд.
Германската компания за спортни стоки регистрира търговската марка през 2014 г. за облекло, обувки и шапки. Според хората от Adidas тя се състои от три успоредни равностойни ивици с еднаква ширина, прилагани към продукта в която и да е посока.
Въпреки това логото бе оспорено от белгийската компания Shoe Branding Europe, с която Adidas е в десетгодишен спор.
Съд на ЕС обяви за невалидна търговска марка Shoe Branding миналата година, заявявайки, че ивиците са твърде сходни с търговската марка на Adidas.
Adidas трябваше да докаже, че марката е придобила „отличителен характер“ в целия Европейски съюз въз основа на използването й, така че потребителите по своята същност са знаели, че даден продукт е от Adidas, и че може да го разграничат от продукти на друга компания.
Съдът посочва, че марката не е образец, а обикновена марка с фигури и не е уместно да се вземат предвид специфичните употреби, свързани с цветовете.
Институцията също така заяви, че Adidas е предоставила доказателства, свързани с използването на марката в пет държави от ЕС, но не и в целия блок.