Данните към 23 март 2023 г. показват, че следващият парламент вероятно ще бъде сформиран от седем партии/коалиции, според проучване на агенция „Медиана“.
Тези данни не са предизборни прогнози. Те показват предизборните нагласи към момента – към 23 март 2023 г., своеобразна моментна „снимка“ на обществено-политическите настроения, отбелязват анализаторите. Tези нагласи могат да подлежат на промяна в оставащите девет дни до изборите. Още повече, че към момента 10% от избирателите, които заявяват, че могат да отидат до урните, не са решили твърдо дали ще го направят и за кого ще гласуват – това представляват около 250 хил. колебаещи се потенциални избиратели, които могат драстично да променят настоящата картина, посочват още експертите.
Към момента могат да се очакват поредните „избори с най-ниска избирателна активност“, отбелязват анализаторите. Данните показват, че пред урните се очакват около 2,5 млн. избиратели.
Към момента ГЕРБ води пред коалицията „Продължаваме Промяната – Демократична България“ с около 2%. Коалицията засега не успява да консолидира напълно бившите избиратели на двете основни формации участващи в нея.
„Възраждане“ е трета политическа сила и данните показват нарастване на потенциала им. ДПС са четвърти, като тук традиционно влияние ще окаже гласуването в чужбина. БСП изглежда, че засега е спряла бурния отлив на симпатизанти, но тук значително се е увеличил обемът на колебаещи се избиратели – нещо нехарактерно за тази партия, отбелязват от „Медиана“.
Данните към 23 март т.г. показват, че следващият парламент вероятно ще бъде сформиран от седем партии/коалициi
„Левицата!“ с 4,3% и „Български възход“ с 4,5% засега са над бариерата за влизане в парламента. ИТН също запазва шансове с 3,4%.
Данните, към момента, не дават особени надежди за бърз изход от политическата криза, посочват анализаторите. Te добавят, че независимо от това коя политическа формация ще бъде първа и коя втора, те ще трябва да решат една много сложна гатанка.
* Изследването е проведено в периода – 17 – 22 март 2023 г. с 978 човека (18+ години) чрез пряко стандартизирано интервю и е представително за пълнолетното население на страната. Проучването е изследователски проект на агенция „Медиана“ и е реализирано със собствени средства.
Още новини от деня – четете тук