До момента е ясно само, че високото ниво на подземните води е повишило водния напор, което най-вероятно е причината за надигането на релсовия път. Това написа кметът на София Йорданка Фандъкова в профила си във Фейсбук.

Поводът е след сериозен технически проблем в третия, най-нов лъч на софийското метро в ж.к „Хаджи Димитър, който все още не е отстранен и няма информация кога ще се случи това.

Кметът информира, че екипи от инженери на „Метрополитен“ и строители са започнали демонтажа на релсите в 30-метров участък преди станция „Хаджи Димитър“.

 Екипи от инженери на „Метрополитен“ и строители започнаха демонтажа на релсите в 30-метров участък преди станция…

Публикувахте от Йорданка Фандъкова – Yordanka Fandakova в Сряда, 20 януари 2021 г.

„При отклонение на релсите над 5 мм се задействат системите за сигурност, които са реагирали веднага. След демонтажа на релсите, започва и демонтаж на траверсите и бетона на релсовия път. В момента се работи с малка строителна техника, а след полунощ, когато спре движението на влаковете по третата линия, ще влязат по-големи машини и вагони, с които да се извозят материалите“, пише още столичният кмет.

Този участък е най-ниската точка от трасето и до него преминава Перловска река. Дъното на тунела е на 18 м дълбочина, като при вдигането на нивата на подземните води, налягането на водата достига над 15 тона на кв. м.

„С разкриването на участъка ще се установи причината, довела до надигане. До момента е ясно само, че високото ниво на подземните води е повишило водния напор, което най-вероятно е причината за надигането на релсовия път“, става ясно от съобщението.

По думите на кмета преди да има яснота за причините, не може да се даде точен срок за възстановяване на движението в участъка.

Всички средства за отстраняването на проблема са за сметка на изпълнителя в рамките на гаранцията на обекта.

Последната станция от третата линия остава затворена, осигурени са автобуси, които се движат по маршрута от театър „София“ до бул. „Вл. Вазов“.

 

 

 

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!