Супермоделите може и да ви се струват като влиятелни жени, но всъщност и на тях не им е лесно. Ето няколко не толкова красиви и непознати факта за моделството:
№1 Моделите започват да работят като деца
Супермоделът Тайрин Гарсия била едва на 14 години, когато се появи на корицата на бразилското издание на „Harper’s Bazaar” през 2012г.
Съюзът на дизайнерите в Америка препоръчва да се наемат модели над 16-годишна възраст, а децата се ползват със специални протекции. Но модната индустрия се саморегулира и често няма кой да сигнализира за нарушения на правилата. Дизайнерите продължават да наемат модели на 13 години.
№2 Моделството може да има негативни емоционални последици за младите жени
През 2012г. проучване сред 85 моделки в САЩ показа, че почти 2/3 от тях са били принудени да отслабнат много, а 70% от тях страдат депресия и тревожност.
Джорджина Уилкин разказва своята история, за да привлече вниманието на обществото към проблемите на моделите – например, хранителни разстройства.
Много момичета, които стават част от модната индустрия, напускат семействата си много млади и са емоционално неподготвени за очакващите ги предизвикателства. Често моделите ядат памук, за да не дебелеят, а много от тях се разболяват от анорексия.
№3 Кариерата на един модел е много кратка
Младите момичета работят най-често три месеца. Във всяко следващо ревю има 70% нови лица.
№4 Моделите на получават високи заплати
Средното годишно заплащане на един американски модел е около 33 000 долара – по 2 750 на месец.
№5 Финансовата картина за моделите в други държави е още по-мрачна
Моделите, които са наети да работят в други държави получават дори по-малко. След като платят визите, полетите, настаняването и тестовете (разходи, за които те не винаги знаят), за тях не остава много.
№6 Колкото по-престижен е клиентът, толкова по-малко получаваш
Снимките за списания като „Vogue” може и да са престижни, но са по-нископлатени от останалите клиенти.
№7 Моделите днес са много по-слаби и високи от тези преди години. Мерилин Монро казва всичко:
№8 Модната индустрия промотира идеята за красота, която няма нищо общо с реалността.
Половината от бразилското население са чернокожи или мулати. Но през 2008г. по време на модната седмица в Сау Пауло едва 1 128 модела (2,5% от всички) бяха чернокожи.
Глобално проучване показва, че едва 2% от жените между 18 и 64г. се чувстват красиви.