Инцидентът с контейнеровоза Ever Given, който причини шестдневното затваряне на Суецкия канал, се дължи на човешка грешка. Това мнение изрази в интервю за японската агенция Kyodo един от управителите на канала Осама Рабия.

„Има вероятност капитанът да е направил грешка в управлението или регулирането на скоростта“, каза Рабия, подчертавайки, че анализът на наличните данни затвърждава убеждението, че инцидентът е резултат от човешка грешка.

Той също така отбеляза, че на кораба е присъствал лоцман от администрацията на канала, но подчерта, че властите на Суецкия канал не носят никаква отговорност за инцидента. „Лоцманът дава съвети, но окончателното решение се взема от капитана. Нямаше грешки от наша страна и ние не носим никаква отговорност за инцидента“, добави Рабия.

Ever Given се заби по диагонал през южния участък на канала при силен вятър на 23 марет. Това блокира корабоплаването по най-краткия корабоплавателен маршрут между Европа и Азия.

Най-малко 369 кораба са чакали да преминат през канала, включително десетки контейнерни кораби, кораби за насипни товари, нефтени танкери и кораби за втечнен природен газ (LNG) или втечнен нефтен газ (LPG)

Около 12 процента от световната търговия преминава през 193-километровия Суецки канал, който свързва Средиземноморието с Червено море и осигурява най-краткият морски път между Азия и Европа. Според Агенция Bloomberg световната икономика е изгубила близо 10 млрд. долара на ден поради блокирането му.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!