Николина Ангелкова
на снимката: министърът на туризма Николина Ангелкова

Както се и очакваше, между 5 и 8% е спадът на туристите досега по българското Черноморие. За цялата страна се очаква намалението да е 3.6 на сто за цялата година.

Информацията съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова пред журналисти в парламента, след като в петък бяха приети на първо четене поправките в Закона за концесиите, позволяващи отдаването на плажовете на частни оператори по специален ред и под контрола на министъра на туризма.

Според нея обаче летният сезон все още не е отписан и се прави всичко възможно да бъде привлечен интересът към късните записвания.

Според Ангелкова, провалът не се дължи на нарастващите оплаквания от българските туристи от презастроените курорти и лошите услуги, а в силната конкурентна среда.

Тя посочи, че още от началото на годината очакванията са били за отлив на туристи и това е свързано с преки наши конкуренти и дестинации като Турция, Тунис, Египет, които имат сериозна политика за субсидиране и привличане на туристическия поток.

Министърът на туризма дори за пореден път заговори за постигнато съгласие за по-сериозен и стратегически дебат за цялостното развитие на Българското Черноморие и категоризация на плажовете.

„Вчера, след като проведохме поредната среща с представителите на концесионерите и на целия сектор – хотелиери и ресторантьори, които отговарят за предлагането на добър и качествен туристически продукт, се обединихме около идеята да стартираме един по-сериозен и стратегически дебат за цялостното развитие на Българското Черноморие. Не на парче отново, да мислим в една посока дали трябва само да категоризираме плажовете и кои плажове, а през призмата на това какви туристически продукти бихме искали да предлагаме по Черноморието, така че България да бъде конкурентна туристическа дестинация“, заяви Ангелкова.

За пореден път в последните години тя говори и за уреждане на статут на националните курорти, „защото те са имиджът на българския туризъм“.

„Важно е да намерим баланса, за да имаме конкурентното и правилното развитие на българския туристически продукт по Черноморието. Много ме е яд, когато виждам цялата тази негативна кампания, която изключително много се отразява на имиджа на българския туризъм“, коментира Ангелкова.

По думите й се разработва и специален механизъм за подпомагане на организирания туризъм по пример на Хърватия, Испания, Кипър, които са преки конкуренти на България за летния туристически сезон.

Очаква се той да бъде представен през август, за да може водещите туроператори да го имат предвид и да насочат капацитет, както от чартъри, така и от туристи към нашата страна за лято 2020, каза министърът на туризма.

А защо има спад в туризма, може да прочетете ТУК.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!