Боинг 747

„Бритиш Еъруейз“ оттегля целия си флот Боинг 747 незабавно поради последиците от коронавируса, съобщава Би Би Си.

Авиокомпанията използва самолета от юли 1989 г. и в момента е най-големият оператор в света на модела 747-400. Тя планираше да оттегли флота от 31 въздухоплавателни средства през 2024 г., но краят му е ускорен заради коронавируса.

Компанията заяви: „С голяма тъга можем да потвърдим, че оттегляме целия си флот 747 незабавно. Малко вероятно е нашата великолепна „ небесна кралица“ някога отново да извършва търговски услуги за “Бритиш Еъруейз“ поради спада в пътуванията, причинен от глобалната пандемия Covid-19.

„Въпреки че самолетът винаги ще има специално място в сърцето ни, ние се насочваме към бъдещето и ще извършваме повече полети с модерни, горивоспестяващи самолети, като нашите нови A350 и 787, за да можем да постигнем ненулеви въглеродни емисии до 2050 г.“, се казва в прессъобщение на компанията.

Британските авиокомпании се борят със срива в търсенето, причинен от коронавирусната криза, като EasyJet, British Airways и Virgin Atlantic обявиха съкращаване на работни места и намалени полети.

Авиоиндустрията ще се възстановява поне до 2024 година

Връщането към самолетни пътувания ще изисква повече време, за да стигне нивата отпреди пандемията, отколкото първоначално се очакваше, според последната прогноза на компаниите от авиоиндустрията.

Търговският орган „ACI Europe“, който представлява европейските летища, заяви, че не очаква възстановяване на броя на пътниците до 2024 г., една година по-късно от прогнозираното през май 2023.

Това става, след като данните за юни показват, че увеличението на пътуването със самолет след облекчаването на коронавирусните ограничения е по-бавно от очакваното.

Пътническият трафик през европейските летища миналия месец е спаднал с 93% в сравнение с юни 2019 г. Това е подобрение от 98-процентния годишен спад, регистриран през май, но подчертава колко далеч трябва да отиде индустрията, за да се възстанови от пандемията, пише Би Би Си.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!