От безплатни полети до поемане на разходите за лечение на Covid-19: Могат ли стимулите за пътуване да примамят туристите обратно- на тези въпроси търси отговор CNN .
Откакто хората по света бяха принудени да се затворят по домовете си през март, много от страстните пътешественици яростно съставят списък на всички места, на които да отидат, след като пътуването отново стане възможно.
Границите се отварят и бавно се премахват ограниченията, хотели и курорти се отварят отново, а перспективата за пътуване отново се превръща в реалност, пише CNN.
И след месеци без никакви приходи от туризъм, от бизнеса по целия свят правят всичко възможно, за да гарантират, че посетителите ще ги изберат за първото си голямо пътуване в новата ера.
Стимули за пътуване
Докато туристите все пак трябва да плащат за своя полет и настаняване, малката балканска държава България реши да премахне таксите за ползване на шезлонги, чадъри и маси на популярните си плажове, пише CNN travel, поставяйки страната ни сред водещите дестинации в света.
В Канкун пък, в югоизточната част на Мексико, стартира кампания „Ела в Канкун 2 × 1“, която предлага две безплатни нощувки за всяка платена нощ и възстановяване на цената на един самолетен билет, така че посетителите да могат да вземат свой близък със себе си.
Още през май собственикът на едно от казината в Лас Вегас раздаде над 1000 безплатни самолетни билета до града на хазарта, за да може да стартира вътрешния туризъм в Съединените щати.
В Тайланд първият частен луксозен курорт на остров Koh Samui, наскоро стартира промоция „Купете 1 Вземете 1 безплатно“ на своите луксозни вили за басейн.
В Швейцария пуснаха на пазара т.нар. „Женевски кутии“, които предлагат посещение на забележителности в града и хотелски пакети с отстъпки до 65%.
3000 долара обезщетение ако турист се зарази с Ковид-19 в Узбекистан
Различни държави избират да стартират конкурентни кампании, насочени към убеждаване на клиентите, че са „безопасна“ дестинация.
Централноазиатска държава Узбекистан стигна до там, че да предложи изплащане на обезщетение на посетителите, които сключат договор Covid-19, докато почиват там.
Кампанията „Узбекистан: Гарантирано безопасно пътуване“ се надява да успокои пътниците, като предлага 3000 долара обезщетение за всички туристи, заразени с Covid-19 по време на престоя им, пише CNN.
Междувременно средиземноморският остров Кипър, който отново отвори границите си към избрани страни през юни, обещава да покрие разходите за нощуване, храна, напитки и лекарства за посетителите, които тестват положително за вируса по време на престоя им.
В неотдавнашно проучване на Международната асоциация за въздушен транспорт 45% от анкетираните заявиха, че се надяват да пътуват в рамките на няколко месеца след отшумяването на пандемията, докато 33% посочват, че ще избегнат пътуването в бъдеще, за да намалят риска от заразяване с вируса.
Джоана Лорд, Главен маркетинг директор в търсачката за пътуване Skyscanner, казва, че стимулите, особено по-ниските цени, са прост и ефективен начин за създаване на първо място на търсене, но с течение на времето пътниците ще бъдат по-фокусирани върху безопасността, отколкото върху цената.
„В краткосрочен план вероятно полетите и настаняването с отстъпка ще бъдат често срещани, тъй като доставчиците на пътувания рестартират паричния си поток чрез стимулиране на търсенето“, казва Лорд пред CNN Travel.
„Гъвкавите правила за резервации“ и политиките за настаняване са по-ценни за клиентите през тези несигурни времена, добавя Лорд.
Безопасност и ниски цени
Според Дейвид Гуджър, директор на компания от Оксфорд това ниво на сигурност може да е решаващо за резервациите за тези клиенти, които са загрижени за мерките за безопасност, както и за финансите си, като отбелязва, че мнозина имат по-малко пари, който да изразходват за пътуване поради пандемията.
„Загрижеността за безопасността ще бъде от сериозно значение в ранните етапи на възстановяване, включително ще имат значение гаранциите за безопасност, ниската честота на заразяване, тестването и проследяването в дестинациите, както и допълнителни хигиенни мерки и други мерки за ограничаване на разпространението“, казва Гуджър пред CNN Travel.
Кампанията на Узбекистан по същество е застраховка срещу Covid и сигнализира, че дестинацията е безопасна за посещение, като същевременно предлага финансов стимул.
„Трябва да има известна степен на успех за тази мярка и тя може да бъде по-ефективна от обикновено намаление на цените или 2 за 1 сделка в съвсем близко бъдеще, казва гуджър.“
Лори Пеннингтън-Грей, професор и директор на Инициативата за управление на кризата в туризма в Университета на Флорида, също вярва, че гаранциите за клиентите, че ще бъдат добре обгрижвани, ако се заразят с вируса по време на посещението им е положителен начин да си върне доверието в дестинация.
„Все още има известно безпокойство при пътуването със самолет“, казва Грей.
За дестинациите е важно да върнат доверието на туристите и един от начините, по които могат да го направят, е да имат програми, които показват на пътника, че са ангажирани с тяхната безопасност.
„Виждаме, че някои хора чакат ваксина, тъй като наистина са рискова група и ще се откажат от пътуването засега“, казва грей, като подчертава, че вероятно няма стимул, достатъчно привлекателен да убеди хората от тази категория да пътуват сега.
За тези, които вече планират следващите си задгранични пътувания и определят местата, където са отворени границите, такива стимули ще бъдат основен плюс.
Туристическата индустрия плавно се възстановява
След опустошителните няколко месеца, туристическата индустрия бавно се възстановява, до голяма степен благодарение на отпадането на различните ограничения за пътуване, а забавянето на коронавирусната инфекция в доста страни.
Въпреки че броят на търсенията в сайта на Skyscanner в световен мащаб намалява от март, се наблюдава постепенно увеличение на търсенията през май и юни в страни като Обединеното кралство и Испания, тъй като ограниченията за пътуване намаляват.
Лорд казва, че Skyscanner е отбелязал ръст на резервациите за полети в Обединеното кралство със 116,4% през месец май и юни 2020 г., докато за Испания броят им се е увеличил със 144,9% спрямо същия период.
Въпреки че подобни цифри със сигурност са обнадеждаващи, вероятно ще мине известно време, преди туристическата индустрия да се възстанови, а експертите предполагат, че нещата никога няма да се върнат обратно така, както са били.
„Що се отнася до работата с пълен капацитет и със същите обеми, може да отнеме години. Но от предишни кризи знаем, че туристическата индустрия е много устойчива” добавя Грей.
След терористичните атаки от 11 септември на САЩ са били нужни три години, за да могат авиокомпаниите да възстановят работата си, показва статистиката на Американското бюро за транспортни данни, припомня CNN.